ANG PAGHIGUGMA ISA KA DESISYON!
Ang masami nga kabangdanan kon ngaman naga-asawahay ang lalaki kag babayi, ini tungud kay sila nagahigugma-anay. Sa tagsa ka kalasalon nga akon na-interview, ginasiguro ko gid nga ang elemento sang paghigugma nagaluntad sa tunga sang kabuhi sang nobyo kag nobya. Apang isa ka daku nga pagkanugon ang akon mabatyagan, kon pagkaligad sang pila ka bulan ukon pila ka tuig, masapwan nga ang amo nga mga nagbaton sang sakramento sang kasal, nagabulagay suno sa ila mga personal nga mga kabangdanan. Indi madula sa akon painu-ino nga magpamalandong nga ayhan sa pagkamatuod, sang sila gina-interview, wala gid nila mahangpan sing maayo ang kahulugan sang paghigugma. Ayhan masiling naton nga sadto nga tion “love is blind as lovers cannot see”. Ayhan sa sadto nga tion, INDI sang gugma ang nagluntad, kundi lain nga “attraction” ang nagpatunga sa nobyo kag nobya… ayhan ang ila maayong lawas ukon katahum ang nagbuyok sa ila nga “magluyagay” sa isa kag isa.
Sa aton Ebanghelyo subong, ginapakita sang aton Ginuo nga paghigugma indi lamang sang “luyag” ukon “pagkagusto” sa isa ka tawo kundi ini isa ka SINUMPAAN NGA SAGRADO tungud ini nagapahayag sang plano sang Diyos sa PAGHIUSA sang lalaki kag babayi, sugud pa sang Iya pagtuga sa ila.
Ang paghigugma isa ka DESISYON sa pagbiya sang ginikanan agud maghi-usa sa pinalangga tubtub gid sa kamatayon. Ini nagakahulugan nga ini nga desisiyon napasad sa PAGKAMATUTUM. Isa ini ka daku nga panghangkat sa aton nga panahon karon, ilabi na gid sa mga mag-asawa.
Ang aton Arsobispo nagpaathag sini sing maayo sang sia magsulat sa aton sa pagpa-athag sang pagsupak sang “same sex marriage” sa iya sini kaangtanan sa pagkasagrado sang Sakramento sang Kasal. Sia nagsiling: “Ang kasal, nga natukud sa aton kinatuhayan kag sa isa ka balaan nga paghiusa, napasad sa balaan nga plano sang Dios sang Iya pagtuga. Dugang pa, ang Simbahan nagapanudlo nga ang balido nga Kasal sa tunga sang nabunyagan nga Kristyano isa ka sakramento- isa ka kamatuoran nga makaluluwas. Ini nagakahulugan nga si Jesu-kristo naghimo sang kasal nga isa ka makita nga tima-an sang Iya paghigugma sa Iya nga Simbahan (Eph 5:25-33). Bilang sakramento, ang kasal nagahatag sa magti-ayon sang bugay nga ila kinahanglanon nga maghigugma-anay sing may kaalwan sa isa kag isa, sa pag-ilog sa ka Kristo. Ang matuod nga kasal sa Ginoo kaupod ang Iya bugay, nagadala sang magti-ayon sa pagkabalaan. Nangin “ganhaan ini padulong sa balaan”.
Kon ang kinatuhay/natura kag tinutuyo sang kasal nangin balingag, naga-untat man ang kasal. Sa madamo nga mga rason, ang kasal sang pareho ang kinatuhay/kasarian nagabali sang kinatuhay sang kasal: wala ini napasad sa paghiusa sang lalaki kag babayi, wala ini nagapasakup sa Dios nga manunuga kag manughatag sang bag-o nga kabuhi, kag ang paghiusa sang kinatuhay indi maangkon sang may pareho nga kinatuhay/kasarian. Indi sila makapasakup sa matuod nga paghiusa sang mag-asawa. Gani, sayup ibutang sa halintang sang kasal ang ila paghi-upod.
Sa katapusan, ang kasal isa ka ginatunaan sang taw-hanon kag pang-katilingban nga institusyon. Bisan pa nga ini gina-amligan sang sibil kag sang Simbahan, wala ini mag-gikan sa ila, kundi gikan sa Dios. Sa bagay nga indi sarang makabaylo ang sibil ukon ang Simbahan sang kahulugan kag sadsaran sini. Ang kasal, nga iya natura kag tinutuyo gintukod sang Dios, amo lamang ang paghiusa sang lalaki kag babayi kag magapabilin nga amo sini, agud ini mangin isa ka sakramento, isa ka “ganhaan padulong sa balaan”.
No comments:
Post a Comment