MISTERYOSO NGS KAANGTANAN
Sa ulihi nga mga tinuig sang Roma bilang republika, ginpanguluhan ini sang Senado, apang sa mga senador may ara nga “primi inter pares” (nahauna sa mga alalangay). Ini amo ang duha ka konsul nga may daku nga gahum militar. Kon kaisa may isa pa nga ginadugang, kag sila nga tatlo ginatawag nga ‘tresviri’ (tatlo ka tawo) sa diin nagikan ang tinaga nga ‘triumvirate’ ukon ‘triumvirs’.
Ining tatlo nagatinguha nga manguna sa iban, gani masunson nga may ‘guerra civil’ sa Roma. Ang ‘triumvirate’ wala nagmadinalag-on sanglit kay pirme nga nagapaindis-indis ang mga katapu sini kag ang ila mga sumulunod. Indi pagbinuligay ang ila tinutuyo kundi ang kon sin-o ang magpangibabaw. Kon amo sina, ang pinakamakusog kag labing gamhanan lamang ang mabilin, kag kuhaan niya sang gahum ang iban.
Sa pagsaulog naton sang Domingo sang Santisima Trinidad, ginabinagbinag naton ang misteryo sini bilang isa ka ‘triumvirate’ kay ong Dios may tatlo ka persona: Amay, Anak, kag Espiritu Santo. Ang Kristianismo naggikan sa ‘monotheismo’ sang Israel nga nagasiling nga isa lamang ang Dios nga dapat higugmaon kag simbahon. Apang ang Kristiano nagapati nga kon makilala gid sang tawo ang Dios, makita niya nga ang Dios wala nagaisahanon kundi nagahulag kag nagapangita sang tawo. Isa lamang ang Dios apang wala nagaisahanon.
Ang tatlo ka persona iban sa isa kag isa, apang nagahiliusa sila sa isa ka paghigugma. Tungod sa paghigugma sa Amay, nagsugot nga mangin-tawo ang Anak, kag sang matapos na niya ang iya bulohaton sang pagtubos, ginpadala man ang Espiritu Santo sa pagpasantos sa mga tawo. Diri makita naton ang iban nga sahi sang ‘triumvirate’: wala sang paindis-indis sa isa kag isa. Wala sang una kag ulihe. Wala sang mataas kag manubo. Ang tanan alalangay. Ara sa ila ang kumpleto nga paghangpanay kag paghirupay.
Ginasiling nga ang “Simbahan amo ang “ICON” (estatwa, nawong, laragway, etc…) sang Santisima Trinidad”. Kabay nga mangin amo gid man kita!
Akon nadumduman and istorya sang isa ka seminarista nga nagkuha sang “Oral Examination” sa Unibersidad sang Santo Tomas, para sa “Bachelorship” sa Sacred Theology, nga ginpamangkut sang propesor: “Explain to me the Mystery of the Blessed Trinity.” Pagkatapus sang malawig nga pagpamalandong, nagsugud na ang seminarista sa pagsaysay sang iya nahibalu-an nahanungud sa Doktrina sang Santisima Trinidad, katulad sang “Procession of Persons in the Blessed Trinity– The Father loves the Son and the Son loves the Father, and the love that binds them together is the Person of the Holy Spirit… as such, even though there are three persons, yet there is only one God!” Pagkatapos patpat sang seminarista sang iya nga sabat, maabtik nga nagsaligbat ang propesor: “Now, where is the MYSTERY there, since you have already explained it to me?”
Ang isa ka bagay, hitabo, ukon tawo ginakabig naton nga misteryo kon ini indi na matungkad sang aton tawohanon nga painu-ino. Bisan anhon naton sa pag-eksplikar sini, sa gihapon makita naton nga kulang ang aton ihibalo kag pagtungkad, tungud ini amo ang KINATUHAY sang Diyos - WALA SANG TUPONG KAG DILI GID MATUNGKAD! Makahatag lamang kita sang palaanggiran, nga “daw subong sini”, apang indi gid ini makahakus sang BUG-OS nga kamatuoran. Ini tungud ang misteryo indi sang palaligban nga sololbaron kundi kamatuoran nga dapat IKABUHI! Ang Santisima Trinidad MISTERYO SANG PAGHIGUGMA! Mahangpan ta lang ini kon kita man maghigugma sang MINATUOD!
ANECDOTE
ADAM’S RIBS
At Sunday School they were learning how God created everything, including human beings. Johnny was especially intent when the teacher told him how Eve was created out of one of Adam's ribs.
Later in the week his mother noticed him lying down as though he were ill, and said, "Johnny, what is the matter?"
Johnny responded, "I have pain in my side. I think I'm going to have a wife."
Later in the week his mother noticed him lying down as though he were ill, and said, "Johnny, what is the matter?"
Johnny responded, "I have pain in my side. I think I'm going to have a wife."
FOOD FOR THOUGHT
“The Word is, by definition, immanent in the divinity and active in the world, and as such the Father's revelation. A revelation of the Father without the Logos and his incarnation would be like speaking without words.”
(Karl Rahner)
No comments:
Post a Comment