4th Sunday in Ord. Time (B) – Feb. 1, 2015
(Mk. 1: 21-28)
“ … nagpanudlo Sia nga may
awtoridad kag indi pareho sang mga manunudlo sang Kasugoan…”
Sang naga-eskwela pa ako
sa “theology”, may ara nga duha ka mga tinaga nga pirmi lang namon
nasasalapuan. Ini amo ang “orthodoxy” kag “orthopraxy”. Ang Orthodoxy naghalin
sa tinaga nga Griego ‘Ortho’ nga buot silingon tadlong, tama, husto ukon korek.
Kag ang ‘doxa’ nga buot silingon ihibalo ukon pagtulon-an. Sa bagay nga kon
aton nga lubaron ang kahulugan sang ‘orhtodoxy’ magakahulugan ini nga “husto
ukon korek nga pagtulon-an”. Ang ‘Praxis’ naman nagakahulugan sang binuhatan
ukon pagkabuhi. Sa bagay nga ang ‘orhtopraxy’ nagakahulugan sang husto, ukon
tama nga pagkabuhi.
Ang mga manunudlo sang kasugu-an may yara nga ‘orthodoxy’-husto
nga paghibalo sang mga kasugu-an sang Dios nga ginhatag sa kay Moises, apang
wala sila sang ‘awtoridad’ suno sa mga tawo. Amo man ang mga mala-ut nga mga
espiritu. Bisan sila, may husto nga ihibalo nahanungud sa pagkatawo sang aton
Ginoo. Sila mismo nagasiling nga “ikaw ang Balaan nga ginpadala sang Dios!”.
Apang ngaman nga katulad sang mga manunudlo sang kasuguan, WALA SILA SING
AWTORIDAD? Diri mangin klaro sa aton ang kinalain sang orthodoxy kag
orthopraxy. Matin-aw ang ila ihibalo apang malubog ang ila mga binuhatan! Buot
silingon nga tama ang ila painu-ino, apang balingag ang ila mga buhat- ang ila
kabuhi wala nagapahayag sang ila ihibalo, tungud malayo ang ila ginapanudlo
sang sa ila mga buhat!
May isa ka manugbaroto nga
nagapamasahero sa luyag magtabuk sa isa ka malapad nga suba nga masami mabaskug
ang mga balud. Pirme lang nagaka-ubon ang mga baroto. Isa ka adlaw may nagsakay
sa iya nga isa ka ‘maalam’ nga tawo. Sang nagapanakayon na sila, nagpakighala
sa iya ang maalam nga tawo, kag nagpamangkut sa iya: “Nakahibalo ka bala
nahanungud sa mga bitoon?”. Nagsabat sia: “Wala ako kahibalo”. Nagpamangkut
naman ang maalam: “Nakahibalo ka bala nahanungud sa ekonomiya?” Nagsabat sia: “Wala”.
Kag namangkut pa gid ang maalam: “Hai ang parte sa politika?”. Nagsabat naman
ang manugbaroto: “Wala gid. Ang akon lang nabal-an amo nga MAY DIOS KAG
KAHIBALO AKO MAGLANGOY”. Nagsiling ang maalam: “Ahay, makaluluoy ka man. Nadula
mo gid ang katunga sang imo kabuhi! Ako ya, ngaman nga magtuo pa ako sa Dios kay
nahibal-an ko naman ang tanan!” Sa wala madugay, nagbaskug ang balud, kag sang
daw maubon ang ila nga baroto, nagsiling ang manug-baroto: “Buot mo silingon,
indi ka kahibalo magpangamuyo kag wala ka man nagapati sa Dios? Ahay, madula mo
gid ang BUG-OS mo nga kabuhi!”. Kag naubon ang ila baroto nga ginasakyan.
Nalumos ang maalam nga tawo tungud kay indi sia kahibalo maglangoy. Ang manugbaroto
nakaluwas, kag subong yara naman sia sa pang-pang sang suba nga nagahulat sang
isa naman ka maalam nga pasahero… Basi gusto ninyo nga magsakay sa iya baroto?
Amo ina ang diperensya
sang ihibalo kag buhat. Ayhan, madamo na kita sang nahibaluan parti sa aton nga
pagtuo ukon parti sa aton Ginoong Jesus, apang ginabuhat bala naton ang aton
nahibaluan? Nangin ‘presente’ bala sa aton pagkabuhi ang kabuhi sang aton
Ginoo? Ginasiling nga ang aton kabuhi isa ka pagpanakayon. Siguraduhon ta lang
nga sa aton nga pagsakay, kahibalo kita maglangoy kag magtuo sa Dios. Amo ini
ang aton pat-ud nga kaluwasan.
No comments:
Post a Comment