Wednesday, January 28, 2015

4th Sunday Ord. Time (B)

4th Sunday in Ord. Time (B) – Feb. 1, 2015
(Mk. 1: 21-28)
“ … nagpanudlo Sia nga may awtoridad kag indi pareho sang mga manunudlo sang Kasugoan…”

  Sang naga-eskwela pa ako sa “theology”, may ara nga duha ka mga tinaga nga pirmi lang namon nasasalapuan. Ini amo ang “orthodoxy” kag “orthopraxy”. Ang Orthodoxy naghalin sa tinaga nga Griego ‘Ortho’ nga buot silingon tadlong, tama, husto ukon korek. Kag ang ‘doxa’ nga buot silingon ihibalo ukon pagtulon-an. Sa bagay nga kon aton nga lubaron ang kahulugan sang ‘orhtodoxy’ magakahulugan ini nga “husto ukon korek nga pagtulon-an”. Ang ‘Praxis’ naman nagakahulugan sang binuhatan ukon pagkabuhi. Sa bagay nga ang ‘orhtopraxy’ nagakahulugan sang husto, ukon tama nga pagkabuhi.

  Ang mga  manunudlo sang kasugu-an may yara nga ‘orthodoxy’-husto nga paghibalo sang mga kasugu-an sang Dios nga ginhatag sa kay Moises, apang wala sila sang ‘awtoridad’ suno sa mga tawo. Amo man ang mga mala-ut nga mga espiritu. Bisan sila, may husto nga ihibalo nahanungud sa pagkatawo sang aton Ginoo. Sila mismo nagasiling nga “ikaw ang Balaan nga ginpadala sang Dios!”. Apang ngaman nga katulad sang mga manunudlo sang kasuguan, WALA SILA SING AWTORIDAD? Diri mangin klaro sa aton ang kinalain sang orthodoxy kag orthopraxy. Matin-aw ang ila ihibalo apang malubog ang ila mga binuhatan! Buot silingon nga tama ang ila painu-ino, apang balingag ang ila mga buhat- ang ila kabuhi wala nagapahayag sang ila ihibalo, tungud malayo ang ila ginapanudlo sang sa ila mga buhat!

  May isa ka manugbaroto nga nagapamasahero sa luyag magtabuk sa isa ka malapad nga suba nga masami mabaskug ang mga balud. Pirme lang nagaka-ubon ang mga baroto. Isa ka adlaw may nagsakay sa iya nga isa ka ‘maalam’ nga tawo. Sang nagapanakayon na sila, nagpakighala sa iya ang maalam nga tawo, kag nagpamangkut sa iya: “Nakahibalo ka bala nahanungud sa mga bitoon?”. Nagsabat sia: “Wala ako kahibalo”. Nagpamangkut naman ang maalam: “Nakahibalo ka bala nahanungud sa ekonomiya?” Nagsabat sia: “Wala”. Kag namangkut pa gid ang maalam: “Hai ang parte sa politika?”. Nagsabat naman ang manugbaroto: “Wala gid. Ang akon lang nabal-an amo nga MAY DIOS KAG KAHIBALO AKO MAGLANGOY”. Nagsiling ang maalam: “Ahay, makaluluoy ka man. Nadula mo gid ang katunga sang imo kabuhi! Ako ya, ngaman nga magtuo pa ako sa Dios kay nahibal-an ko naman ang tanan!” Sa wala madugay, nagbaskug ang balud, kag sang daw maubon ang ila nga baroto, nagsiling ang manug-baroto: “Buot mo silingon, indi ka kahibalo magpangamuyo kag wala ka man nagapati sa Dios? Ahay, madula mo gid ang BUG-OS mo nga kabuhi!”. Kag naubon ang ila baroto nga ginasakyan. Nalumos ang maalam nga tawo tungud kay indi sia kahibalo maglangoy. Ang manugbaroto nakaluwas, kag subong yara naman sia sa pang-pang sang suba nga nagahulat sang isa naman ka maalam nga pasahero… Basi gusto ninyo nga magsakay sa iya baroto?

  Amo ina ang diperensya sang ihibalo kag buhat. Ayhan, madamo na kita sang nahibaluan parti sa aton nga pagtuo ukon parti sa aton Ginoong Jesus, apang ginabuhat bala naton ang aton nahibaluan? Nangin ‘presente’ bala sa aton pagkabuhi ang kabuhi sang aton Ginoo? Ginasiling nga ang aton kabuhi isa ka pagpanakayon. Siguraduhon ta lang nga sa aton nga pagsakay, kahibalo kita maglangoy kag magtuo sa Dios. Amo ini ang aton pat-ud nga kaluwasan.





No comments:

Post a Comment

5th Sunday of Lent (C)

  5 th Sunday of Lent (Jn 8: 1-11) WALA SANG MAY NAGKONDENAR Sa sining katapusan nga Dominggo sang kwaresma, ginapahayag sa aton kon an...